نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

رییس هیات، مربی تیم ملی نشد| بلژیک و روزبهان شاید وقتی دیگر

  • کد خبر: ۸۱۰۳۵
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
رییس هیات، مربی تیم ملی نشد| بلژیک و روزبهان شاید وقتی دیگر
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان چیزی نمانده بود به‌عنوان مربی تیم ملی راهی مسابقات قهرمانی جهان شود!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان از روز یکشنبه در فلاندر بلژیک برگزار می‌شود و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌‍رضوی با اقبال بلندش قرار بود به‌عنوان مربی و سرپرست در کنار ملی‌پوشان عازم این مسابقات شود؛ اتفاقی که دست‌آخر رخ نداد و روز گذشته پرواز تهران- بروکسل خالی از ملی‌پوشان و مربی مشهدی‌شان انجام شد! دلیل این مسئله نیز صاد‌رنشدن ویزای شینگن از‌سوی سفارت بلژیک برای تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران بود؛ مسئله‌ای که حواشی زیادی را به‌همراه داشت.

با‌این همه آنچه مسلم است، رئیس مشهدی هیئت دوچرخه‌سواری خراسان فرصت طلایی را که به‌صورت کاملا بادآورده نصیبش شده بود، برای رهبری این تیم در جام‌جهانی بلژیک از دست داد و حالا باید منتظر، اما و‌اگر‌هایی بنشیند که هنوز باقی مانده است. ماجرای عجیب‌و‌غریب انتخاب مهدی روزبهان، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی، برای اعزام به‌عنوان مربی و سرپرست تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در رقابت‌های جهانی بلژیک چه بود و چه شد که این فرصت از کف چهره خراسانی رفت؟!

غیبت بحث برانگیز «پراش»

محمود پراش بی تردید یکی از پرحاشیه‌ترین مربیان سال‌های اخیر تیم ملی دوچرخه سواری برای خراسانی‌ها بوده است. او که در سال‌های منتهی به المپیک توکیو با لج بازی روی نام محمد دانشور، ستاره دوچرخه سواری سرعت خراسان، خط کشید تا این استعداد ناب دوچرخه سواری مشهد از حضور در بازی‌های کسب سهمیه بازبماند، حالا بار دیگر در تیم ملی حاشیه ساز شده است.

بعد از المپیک، دیگر خبری از پراش نیست و گفته می‌شود سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری حتی به ایران بازنگشته است. البته برخی منابع آگاه در فدراسیون دوچرخه سواری این مسئله را تکذیب می‌کنند و مدعی اند پراش در تهران است؛ اما به دلیل آنچه اختلافات این مربی پُرحاشیه با فدراسیون قلمداد شده، به همراه تیم ملی به بلژیک اعزام نمی‌شود. همین مسئله عاملی شد تا فدراسیون برای اعزام ملی پوشان به فلاندر دست به دامان نفرات بعدی شود.

دست به دامان مشهدی‌ها

فدراسیون دوچرخه سواری بعد از بروز اختلافات جدی با محمود پراش تصمیم گرفت مجید ناصری، داور مشهدی و بین المللی دوچرخه سواری، را که در المپیک هم قضاوت کرد، به عنوان مربی و سرپرست با تیم ملی به بلژیک بفرستد. با این حال ناصری خیلی زود طی ایمیلی به فدراسیون اعلام کرد که به دلیل مشکلات شخصی قادر به همراهی ملی پوشان نیست؛ مسئله‌ای که بار دیگر محمود رشیدی، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، را در موضع بدی قرار داد.

رشیدی این بار خواست تا از سجادی و ناطقی که مسئولیت اردو‌های تیم ملی را در این مدت به عهده داشتند، در بلژیک استفاده کند؛ اما دست آخر قرعه شانس به نام مهدی روزبهان، رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی که از قهرمانان اسبق این رشته ورزشی و عضو کمیته فنی فدراسیون است، افتاد تا فدراسیون دست به دامان این چهره مشهدی شود.

گره بزرگ در کار روزبهان و تیم ملی

نود و چهارمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جاده جهان از ۱۹ تا ۲۶ سپتامبر در فلاندر بلژیک برگزار می‌شود. تیم ملی دوچرخه سواری ایران هم قرار بود در این پیکار‌ها با ۳ ورزشکار حاضر باشد. سمیه یزدانی در بخش بانوان و در ماده تایم تریل بزرگ سالان و علی لبیب و مهدی آقاکاشی هم در بخش امید‌های آقایان و در مواد تایم تریل و جاده، نمایندگان ایران بودند.

با اعلام مهدی روزبهان، فدراسیون دوچرخه سواری ۲ ماه قبل نسبت به تهیه ویزای این ورزشکاران برای حضور در رقابت‌های جهانی اقدام کرده بود، اما با تعلل بلژیکی‌ها این اتفاق رخ نداد. روز گذشته و در حالی که روزبهان در فرودگاه مشهد و ملی پوشان در محل فدراسیون حاضر بودند تا با پرواز ساعت ۱۱ شب تهران را به مقصد بلژیک ترک کنند، از سفارتخانه خبر رسید که ویزا صادر نشده است و با وجود تمام تلاش‌ها تیم ملی از اعزام به این رقابت‌ها بازماند.

با این همه روزبهان در این باره گفت: مسابقات بخش جاده از روز یکشنبه آغاز می‌شود و فدراسیون ایمیلی به فدراسیون جهانی زده و اعلام کرده که به دلیل تعلل سفارت بلژیک نتوانسته است خودش را به روز اول مسابقات برساند. احتمال دارد با موافقت فدراسیون جهانی ایران بتواند ظرف یکی دو روز آینده ویزا بگیرد و برای شرکت در دست کم مواد دیگر حاضر در مسابقات، خودش را به این پیکار‌ها برساند.  روزبهان خاطرنشان کرد: من فقط برای این مسابقات در کنار تیم ملی خواهم بود و این بدان معنا نیست که من سرمربی تیم باشم.  عضو کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری افزود: به زودی نام سرمربی تیم ملی اعلام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->